Facebook: succesvol adverteren

Succesvol adverteren op Facebook: Publiplus helpt je op weg

Regelmatig een bericht plaatsen op je bedrijfspagina op Facebook is belangrijk, maar je kan nog veel meer uit het sociale netwerk halen. Het is bijvoorbeeld een van de beste manieren om online te adverteren, omdat je op jouw specifieke doelgroep kan mikken en dus meteen raak schiet. Publiplus helpt je om alles uit Facebook for Business te halen.  

Op je Facebook-tijdlijn zie je allang niet meer de meest recente content: je krijgt te zien wat het algoritme van Facebook wilt dat je ziet. Omdat je eerder gelijkaardige content leuk hebt gevonden, of omdat je vrienden een pagina liken bijvoorbeeld. Dat betekent dat zelfs je volgers niet altijd al je posts te zien zullen krijgen. Daarvoor is adverteren een must. Dit moet je weten voor je aan de slag gaat met advertenties op Facebook.

Adverteer gericht 

We zeiden het al: op Facebook kan je een uiterst specifiek publiek benaderen, maak daar gebruik van. Hoe specifieker je gaat targetten, hoe meer effect je advertie zal hebben. Daarbij is het belangrijk om in te zetten op kwaliteit: je bereikt immers liever ‘slechts’ duizend mensen die meteen iets van je willen kopen, dan tienduizend die totaal niet geïnteresseerd zijn.

Budget

Naast het targetten is er nog een groot voordeel aan Facebook-adverteren: het is goedkoop. Dat wil dus zeggen dat je met een redelijk beperkt budget meteen jouw doelgroep bereikt, iets wat veel moeilijker is in bijvoorbeeld Google Ads. Je gaat best van start met een budget van zo’n honderd euro per maand en kan dan, naargelang de resultaten, dat bedrag wat optrekken. Let wel: het vergt wat inspanning om de uitgebreide Facebook Ads Manager te leren kennen en je advertenties te optimaliseren om het beste resultaat te behalen. Ons ervaren team helpt je daar uiteraard graag bij. Alvast een tip: betaal per klik, dan rekent Facebook enkel de ads aan waar door je doelpubliek op doorgeklikt werd.

Vraag interactie

De afgelopen jaren is Facebook steeds meer belang gaan hechten aan het community-gevoel en dus interactie met je volgers. In je gewone posts, maar ook in je advertenties kan je mensen stimuleren om een reactie te geven of vrienden te taggen. Dat doe je met vragen, dilemma’s (bijvoorbeeld: ‘welke keuken vind je het mooist?’) en gewoon met hele toffe content natuurlijk.

Facebook-pixel 

Om nog betere resultaten te behalen is er de Facebook-pixel, waarmee je Facebook koppelt aan je bedrijfswebsite. Zo kan Facebook het profiel van jouw bezoekers beter leren kennen en op basis daarvan nog gerichter targetten. Bij Publiplus helpen we je graag om Facebook-pixel te installeren en gebruiken.

Beeld en tekst

Je hebt een minimum aan tekst nodig om je boodschap over te brengen, maar wat nog belangrijker is, is het juiste beeld. Met een sprekend beeld of boeiende video weten mensen in een oogopslag waar het over gaat. Voeg daar nog een goedgemikte call to action bij en je kost per klik zal nog verder dalen.

TOP