Hoe zet je e-mail marketing goed in?

Een inbox vol reclamemailtjes wil niemand, maar sinds de sociale media-boom is e-mailmarketing wat in de vergetelheid geraakt. Onterecht, want deze directe vorm van communicatie met je klanten is meer dan ooit goud waard. We leggen je uit waarom investeren in e-mail een goed idee is. 

Waar een bericht op sociale media vlug gemist wordt in de constante stroom aan posts, video’s en afbeeldingen, wacht een e-mail geduldig in de inbox tot hij gelezen wordt. Die kans is groot als de content goed zit, maar zelfs als hij toch in de prullenbak belandt krijg je vaak opnieuw een kans om je subscriber te bereiken, omdat weinig mensen de moeite nemen om zich uit te schrijven.
In regelmatige mailing kan je eventuele vragen van je (toekomstige) klanten al beantwoorden voor ze die stellen. Je spreek mensen rechtstreeks aan en vangt hun aandacht met iets dat ze nodig hebben. Je kan daarnaast mensen die je al eerder bereikte even wakker schudden en nieuwe producten of diensten serveren aan een doelgroep die al eerder interesse toonde in jouw aanbod.

Directe impact én langetermijneffect

Het verhaal dat je brengt in je mailings, hangt af van wat je wilt bereiken. Wil je meer traffic op je website? Meer engagement met je subscribers? Meer rechtstreekse verkoop realiseren? Mensen je webshop binnen trekken? Elke e-mail is maatwerk en met de juiste kunstgrepen brengt hij je subscribers waar jij ze hebben wil. Dat bereik je echter niet met een enkel mailtje dat je wanneer het uitkomt verzendt. E-mailingmarketing is enkel doeltreffend als je herhaling toepast en je publiek op regelmatige basis nieuwe informatie aanreikt. Mensen zijn nu eenmaal vatbaar voor herhaling en hebben soms een extra duwtje in de rug nodig om te beseffen dat ze jouw aanbod echt nodig hebben.

Maatwerk

We schreven het hierboven al: elke e-mail is maatwerk. Dat geldt voor de inhoud, de look, de call-to-actions die hij bevat, maar het gaat verder. Je kan E-mails heel persoonlijk maken door je mailing list op te delen in verschillende segmenten. Want je doelgroep is nooit in één type te vangen en … een persoonlijke touch wérkt beter. Zo bouw je een duurzame relatie op met je subscriber, je wekt zijn interesse en bouwt e-mail per e-mail vertrouwen op. 

Starten met e-mailmarketing

Een mailtje uitsturen is niet moeilijk, maar op regelmatige basis tijd vinden om mailings op te stellen die je subscribers open klikken, lezen én die resultaat opleveren, dat is wat anders. Wij nemen je alles wat er komt kijken bij e-mailmarketing graag uit handen. E-mailadressen verzamelen met respect voor GDPR, e-mails opstellen in klare taal en in een design dat aanspreekt en herkenning oproept en ook: de resultaten constant analyseren om het vervolgens nóg beter te doen. 

TOP