Hoe een expert je kan helpen om meer uit je marketing te halen

Je wil dat je bedrijf het juiste imago krijgt, dat je merk meer bekendheid verwerft en dat je nieuwe klanten aantrekt. Daar heb je marketing voor nodig, maar waar begin je? Misschien zie je door het bos de bomen niet meer, of heb je de tijd niet om uit te zoeken wat voor jouw bedrijf de beste marketingstragie is. Hoe het ook zij: bij Publiplus staan we je bij om de best mogelijke marketingstrategie te ontwerpen. 

Overal lees en hoor je allerlei raad en tips. Je moet een webshop hebben, adverteren op Instagram, mee zijn met TikTok, aan contentmarketing doen en het liefst zo veel mogelijk reacties krijgen op sociale media. Maar is dat ook wat jouw bedrijf nodig heeft? En hoe haalbaar is het voor jou überhaupt om op al die kanalen tegelijk in te zetten? Dat en nog veel meer bekijken we graag voor jou, om zoveel mogelijk resultaten te boeken.

Het zou gemakkelijk zijn als we je per kanaal vertelden of je er wel of niet op actief moet zijn. Daar kunnen we je zeker met helpen, maar als je met je bedrijf op langere termijn wilt denken kunnen we nog veel meer voor je betekenen op marketingvlak.

Wat is je doelstelling?

Marketing is een veelomvattende term waar je alle kanten mee uitkan. Alles hangt af van je doelstelling, die gaan we dus scherpstellen. Je echte doelstelling is nooit ‘actief zijn op Instagram’, dat is slechts een middel om je doelstelling te bereiken. Ben je erop gebrand om meer merkbekendheid te bekomen, een jonger imago te krijgen of volop een product te verkopen? Van het antwoord op deze vraag zal je verdere marketingstrategie afhangen.

 

Wie is je echte doelgroep?

Een belangrijke en vaak vergeten onderdeel van goeie marketing is je doelgroep. Voor veel bedrijven zijn dan ‘mannen en vrouwen’ in de leeftijdscategorie tussen ’18 en 55’ jaar oud. Het zou natuurlijk mooi zijn om hen allemaal te bereiken, maar dat is niet erg realistisch. De hierboven geschetste doelgroep is veel te breed, daar kan je niet veel mee. Het is pas als je inzoomt op de voorkeuren en kenmerken van deze mensenmassa, dat je verder geraakt met je marketingstrategie en de uitvoering ervan. Zo is de doelgroep voor een vloerbedrijf eigenlijk mensen die gaan bouwen of renoveren en richt een restaurant zich beter op werkende mensen dan op studenten, omdat deze groep graag gaat eten én er het budget voor heeft.

In veel gevallen is het net iets moeilijker om je eigenlijke doelgroep te bepalen, ook daarmee kunnen onze experts je van dienst zijn. We ontwerpen een aanpak op maat van jouw bedrijf en jouw product, maar dan wel in de taal van de doelgroep. We maken klaar en duidelijk wat je doel is, wie je klanten zijn, wat ze nodig hebben en hoe je hen het best kan bereiken.  En de uitvoering? Laat die ook gerust aan ons over.

TOP