fbpx

Marketingtrends 2019

Marketingtrends-Publiplus

De vier belangrijkste online marketingtrends van 2019

In de online marketing volgen de ontwikkelingen elkaar in sneltempo op. Wij houden de vinger aan de pols en onderscheiden de vier belangrijkste marketingtrends voor dit jaar.

1. Eenvoudig en goedkoop meer mensen bereiken

‘Het Internet’ is de afgelopen jaren overstelpt met teksten en beelden; ieder bedrijf en zelfs ieder individu heeft wel iets te delen. Maar hoe zorg je dan dat jouw bedrijf opvalt in die modderstroom van informatie? Dat bereik je door online te adverteren. Tegenwoordig is dat niet alleen relatief goedkoop, maar doordat je online heel veel gegevens over je gebruikers kan verzamelen ben je ook zeker dat je advertenties hun doel raken.

2. Chatbots ontlasten steeds vaker de klantendienst

Die vriendelijke dame die je voorthelpt via de klantendienst-chat? De kans is groot dat zij helemaal niet bestaat. Zulke chatbots werken steeds beter en kunnen je klantendienst van vlees en bloed heel wat werk uit handen nemen.

Een chatbot geeft je klanten dag en nacht een snel en correct antwoord. De informatie uit die gesprekken kan jij vervolgens verwerken om beter te kunnen inspelen op de noden van je klanten.

3. We vertellen ons verhaal met Stories

Het was Snapchat dat ons in 2011 liet kennismaken met de functie om foto’s en berichten slechts tijdelijk zichtbaar te maken. Het concept sloeg aan en ondertussen hebben ook YouTube, Instagram en Facebook er hun eigen versie van ontwikkeld. Deze ‘Stories’ zijn hip and happening: Facebook verwacht zelfs dat er zo meer content gedeeld zal worden dan via de klassieke tijdlijn.

Bedrijven die nu op de kar springen kunnen hier daar hun voordeel mee doen. Door heel regelmatig luchtige content te delen met je volgers blijf je in hun gedachten, wat je naamsbekendheid alleen maar ten goede komt.

4. De waarde van videomarketing stijgt

Bewegend beeld was al ontzettend belangrijk in 2018 en die trend zet zich ook dit jaar door. Wil je de aandacht trekken, dan schiet je een video en deel je die via zoveel mogelijk (sociale) kanalen, van YouTube en Facebook tot Instagram en zelfs LinkedIn.

Video’s produceren wordt gelukkig wel eenvoudiger en zo ook goedkoper. Binnen de korste keren zet jij je producten in de spotlight of geef je je doelpubliek een inkijk in je bedrijf, bijvoorbeeld met een toffe behind the scenes-video. Mooi meegenomen: Google Video’s indexeert je video’s meteen, waardoor je ook op deze manier aan je SEO-waarde werkt.

TOP
Fantastisch! Je bent bijna ingeschreven op onze nieuwsbrief

Wees de eerste die op de hoogte blijft van updates, nieuwtjes en onze creativiteit!