fbpx

PitPoint

Het succes van een nieuw product hangt voor een groot deel af van de eerste indruk die de product- of firmanaam maakt. Publiplus ontwikkelde diverse types drukwerk voor PitPoint, zowel in het Nederlands als in het Frans. Onze native sprekers zorgen voor een stijlvolle en duidelijke eerste indruk in elk taalgebied.

KLANT:

WEBSITE: pitpoint.be

PitPoint Folder ontwerpen

Merkstrategie

Hét Belgische marketingplan.

De roots van PitPoint liggen in Nederland. En hoewel we dezelfde taal spreken, zijn er toch enkele onmiskenbare verschillen. Een ‘vertaling’ naar de Belgische markt bleek van cruciaal belang.

Na grondige analyses van de diverse communicatiekanalen en actoren, planden we meerdere overlegsessies in en op basis daarvan kreeg de strategische communicatiestrategie voor PitPoint België vorm.

MARKETING

Uitbouw van het landelijk netwerk.

Publiplus organiseerde de openingevents van de nieuwe CNG-tankstations in Aalter, Kessel-Lo, Willebroek en Zoersel. Daarvoor regelden we persmappen, uitnodigingen en een hapje en drankje ter plaatse.

Door de juiste contacten aan te spreken konden we van elke nieuwe opening een gesmaakt event maken waarbij diverse pers- en mediaverantwoordelijken aanwezig waren.

Openingen in: Aalter, Kessel-Lo, Willebroek & Zoersel

Marketingplan pitpoint
Marketingplan pitpoint
Marketingplan pitpoint
Marketingplan pitpoint

“Voor PitPoint organiseerden we een foto- en videoshoot voor hun sponsorschap van de Belgische Olympische zeilers kracht bij te zetten. We zorgden voor de volledige coördinatie en montage. Hier is alvast een resultaat van een van hun wedstrijden.”.” 

Merkstrategie

Autosalon in Brussel.

Op de hoogmis voor alles wat met auto’s te maken heeft mocht PitPoint beslist niet ontbreken… en dus gingen we er samen vol tegenaan.

  • Opzetten van een actie rond rijden met CNG
  • Opmaken van een wedstrijd & filmmontage met zeilatleten
  • Online advertising-campagne rond sensibilisering over CNG, met Facebook, Google Advertising & nieuwsbrieven
  • Ook de volledige opvolging en customer service voor, tijdens en na dit belangrijke event werd door ons verzorgd in coördinatie met PitPoint, want de customer experience moest perfect en compleet zijn.
Marketingplan pitpoint
Marketingplan pitpoint
Marketingplan pitpoint
pitpoint Marketing

Merkstrategie

Sponsorship.

Hoe zetten we onze klant nog steviger op de kaart en zorgen we voor een beter en groener imago? Met die vraag gingen we aan de slag, en zo konden we snel een sportief sponsorschap onderhandelen tussen het Olympische zeilteam “Team Belgium” en PitPoint. Dat loopt tot 2020, en dat is geen toeval: dat jaar vinden immers de Olympische Zomerspelenplaats.

           

CNG15-002 DEF logo blauw PITPOINT

CONCEPT UITWERKING

Ivago - Gent.

Het project CNG Ivago Gent was een uiterst boeiende opdracht en de opening van het grootste CNG laadstation in België werd enthousiast onthaald. Dankzij een goede samenwerking met onze opdrachtgever, een strakke planning en ons uitgebreide netwerk werd het zelfs een nationaal succes, dat werd opgepikt door VTM, VRT en enkele andere nieuwszenders.

Het grootschalige evenement zelf vond plaats in de Ghelamco arena. Publiplus zorgde voor het opzet, de coördinatie van het hele gebeuren en alle communicatie rondom de lancering van CNG-tankpark Ivago.

  • Uitwerken persmappen
  • Logistiek coördineren van media, genodigden en politici
  • Opstellen van persartikels en speeches

TRAFFIC

Social Media & Nieuwsbrieven.

Realtime en 24/7 inspelen op brandstoffen, automobiel- en transportactualiteit is best een uitdaging. Wij gingen aan de slag met diverse (sociale)mediaplatformen en creëerden posts in het Nederlands en het Frans, om het volledige Belgische grondgebied te bereiken. De posts en de resultaten werden nauwgezet opgevolgd.

Verder ontwierpen we maandelijkse nieuwsbrieven – opnieuw in beide talen – voor diverse doelgroepen. Met doelgerichte campagnes trokken we gericht meer bezoekers naar de website van PitPoint: zo lanceerden we een wedstrijd om een jaar gratis CNG tanken te winnen.

pitpoint Social Media Marketing
3

Merkstrategie

Stijging personeel.

Op korte tijd groeide PitPoint tot een belangrijke speler op de groene energiemarkt. Een groei die het voor hen noodzakelijk maakte om extra personeel aan te trekken.

Ook bij de aanwervingsprocedure vertrouwde PitPoint op de kennis en bijstand van Publiplus. We hielpen de bestaande enthousiaste ploeg aan te vullen met getalenteerde en gemotiveerde collega’s.

Overname Total.

De snelle groei van het PitPoint-distributienetwerk en de stijgende bekendheid van het merk trokken de aandacht van Total, een wereldspeler op vlak van energie en brandstoffen. Total zag met haar sterke retail-marketingnetwerk en klantenportfolio onmiddellijk de opportuniteit van een vruchtbare alliantie met de technologische en commerciële expertise van PitPoint.

Tags: Branding
TOP
Fantastisch! Je bent bijna ingeschreven op onze nieuwsbrief

Wees de eerste die op de hoogte blijft van updates, nieuwtjes en onze creativiteit!