fbpx

Waarom elk bedrijf een blog nodig heeft

Waarom elk bedrijf een blog nodig heeft

Tussen de miljoenen websites zitten ontzettend veel blogs. Dat kunnen persoonlijke blogs zijn, of ook reisblogs, foodblogs, mamablogs, maar ook zakelijke blogs. En in precies die variant zit ontzettend veel potentieel voor een bedrijf – voor jouw bedrijf.

Door regelmatig berichten te posten op je website – een blog dus – kan je mogelijke klanten overtuigen om voor jouw product te kiezen. En zo zijn er nog wel wat voordelen aan een blog verbonden:

 

1. Je maakt mensen warm voor jouw product

Je kan wel zeggen dat je een échte pizzeria bent, maar als je verder alleen een menu op je website hebt staan zal je je echt niet van al die andere Italiaanse restaurants onderscheiden. Tot je begint te bloggen en vertelt over die heerlijke tiramisù of over de Italiaanse roots van de pizzaiolo … Je hoeft niet eens honger te hebben om daar het water van in de mond te krijgen. Potentiële klanten zien bovendien dat je moeite steekt in je blog, dan zal je dat ook wel in je eten doen!

2. Je kan je expertise bewijzen

Door tips en advies te geven of een antwoord te formuleren op veelvoorkomende vragen van klanten, maak je duidelijk dat je alle kennis in huis hebt. Zo groeit het vertrouwen en zullen mensen sneller aan jou denken wanneer ze tot aankopen overgaan. Overigens kan je in blogberichten moeiteloos doorverwijzen naar je eventuele webshop, katsjing!

3. Een blog levert je SEO-waarde op

Nog een reden waarom een blog een slim marketinginstrument is: het kan je website doen stijgen in de ranking van zoekmachines. In een blog kan je immers antwoorden op vragen en problemen formuleren, antwoorden waar echte mensen naar op zoek zijn in Google. En als Google merkt dat jij verstand van zaken hebt, wordt dat beloond en zal je nog beter gevonden worden online.

4. Je website blijft up-to-date

Dateert je laatste bericht van drie jaar geleden en kondigde je daarin aan dat jullie tijdens de feestdagen open zijn? Dat haalt je hele geloofwaardigheid onderuit. Door regelmatig – dat kan al vanaf één keer per maand – van je te laten horen, herinner je mensen eraan dat je nog steeds springlevend bent. Ook voor Google is dit beter: de zoekmachine heeft een boon voor kakelverse content.

5. Je kan de content hergebruiken

Ja, er kruipt wat tijd en moeite in een blog, maar het levert veel op, zoals we al duidelijk maakten. Bijkomend voordeel is dat je die blogcontent via andere kanalen verder kan verspreiden: als ingekorte versie op sociale media, of in je nieuwsbrief bijvoorbeeld.

Als je nog geen blog hebt is het ook anno 2019 verstandig om er eentje te beginnen. Geen tijd? Publiplus neemt het graag van je over. Heb je er wel al een, dan kunnen wij je helpen om je blog op te frissen, je bereik te vergroten en nog meer leads uit je content te halen.

TOP
Fantastisch! Je bent bijna ingeschreven op onze nieuwsbrief

Wees de eerste die op de hoogte blijft van updates, nieuwtjes en onze creativiteit!