Waarom je als bedrijf op social media aanwezig moét zijn!

Waarom je als bedrijf op social media aanwezig moét zijn!

Zowat elk goeddraaiend bedrijf vandaag is in het bezit van een Facebook-, Instagram- en/of LinkedInpagina. Misschien wordt het lijstje wel aangevuld met YouTube en TikTok. Veel ondernemers zijn zich ook al bewust van het belang van social media, maar nog niet elke onderneming investeert de nodige tijd en moeite om de kanalen alive & kicking te houden. Wij sommen graag enkele voordelen voor je op van social media voor jouw bedrijf!

1. Je versterkt de band met je doelgroep

Met social media kan je je bereik bij je (potentiële) klant aanzienlijk vergroten. Terwijl socials in het begin enkel hot waren bij jongvolwassenen, worden ze vandaag door jong én ouder gebruikt. Veel babyboomers ontdekten sinds enkele jaren de voordelen van Facebook, en de jongere doelgroep verplaatste zich intussen vooral naar Instagram en Tiktok. Vraag je dus af waar je doelpubliek zich vooral bevindt en breng er leuke, maar vooral waardevolle content. Die likes en volgers komen dan vanzelf!

2. Social media kosten (bijna) niets

Social media kosten niets, tenzij je adverteert. En dan nog zijn Facebook en Instagram relatief goedkope kanalen waarop je je doelgroep efficiënt kan targeten. Zorg voor sterke, herkenbare visuals en teksten die aanspreken, en stel je doelen scherp. LinkedIn is dan weer the place to be om op de hoogte te blijven van trends en gebeurtenissen op zakelijk vlak, en in contact te blijven met concullega’s en stakeholders. Wie weet ontmoet je er ook potentieel nieuwe werknemers?

3. Meer bezoekers op je website

Likes en volgers zijn leuk, maar je uiteindelijke doel zal altijd de verkoop zijn van een product of dienst. En het liefst wil je je volgers naar je website krijgen. Zorg bij je postjes dus zeker voor een duidelijke, aantrekkelijke call to action die triggert. Via onder andere Google Analytics kan je nadien gaan meten hoeveel websitebezoekers effectief van je socials komen. Want meten is weten!

4. Profileer je als expert

Wend je kanalen aan om waardevolle content te delen, en breng vooral geen plat commerciële content. Vergroot je geloofwaardigheid en profileer je als expert in je vakgebied. Hoe je dat doet? Deel tips, laat je tevreden klanten aan het woord en deel regelmatig een succesvol afgerond project. Neem ook eens een kijkje bij concullega’s, hoe pakken zij het aan op socials?

5. Ontmoet er nieuwe werknemers

Ben je regelmatig op zoek naar personeel? Zet je socials zeker in! Probeer potentiële kandidaten bijvoorbeeld te prikkelen met leuke verhalen van huidige werknemers of een catchy video die je bedrijf kort voorstelt. Je zal zien: je haalt meer sollicitaties binnen dan wanneer je het enkel houdt op een droge jobomschrijving en een lange lijst verwachtingen over jouw ideale werknemer.

Ben jij helemaal overtuigd van de voordelen van social media, maar heb je geen tijd of inspiratie om aan de slag te gaan? Onze social media experten doen dit graag in jouw plaats, contacteer ons voor een vrijblijvende babbel!

Zin om samen te werken?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waar wij jou mee
kunnen helpen →

Ontvang maandelijks
onze nieuwsbrief →