Hoe een huisstijl je imago bepaalt

Hoe een huisstijl je imago bepaalt

Hoe een huisstijl je imago bepaalt

Een logo heeft bijna ieder bedrijf, maar eigenlijk is een logo alleen niet voldoende: met een volledige huisstijl waar dat logo perfect in past maak je een veel betere indruk.

In het kort: een huisstijl is een verzameling van terugkerende, visuele elementen als een lettertype, kleurenpallet en logo. Die zijn bedoeld om in al je communicatie te gebruiken, van je website tot flyers, van de muren van je kantoor tot de bestickering van je camionette.

Een huisstijl bestaat niet zomaar voor de sier: hij draagt bij aan je professionele imago.  De kunst is dan ook om een huisstijl te vinden die past bij het beeld dat jij als organisatie wil uitdragen, en die vervolgens consequent te gebruiken. De man in de straat denkt heus niet: ‘hij heeft geen tijd gestoken in de bestickering van zijn werkauto omdat hij bezig is met het echte werk’. Dat maakt van jou nog geen slechte vakman of –vrouw, maar weet dat je je voordeel kan doen met een duidelijke, herkenbare huisstijl.

Waarom is een huisstijl zo belangrijk?

Als al je communicatie dezelfde professionele vorm hanteert, geef je meteen een professionele indruk en wek je vertrouwen: jij hebt je zaken op orde en zal dan wel goed werk leveren. Met een huisstijl onderscheid je je ook van je concurrenten en geef je een ‘smoel’ aan je bedrijf. Jouw opvallende visuele identiteit zorgt dat je er toch uitspring, en daar kunnen ook kleine ondernemers van profiteren. Daarnaast herkent je doelpubliek meteen dat jij het bent, zelfs voor ze je logo gezien hebben. Wanneer ze meermaals in contact komen met je huisstijl – via een visitekaartje, een menukaart of een nieuwsbrief bijvoorbeeld – worden ze zich bewuster van jouw merk en zullen ze de volgende keer sneller voor jou kiezen.

Ben je niet zeker of je huisstijl nog wel bij je merk past, heb je er überhaupt nog geen of ben je op zoek naar een volledige rebranding? Geef ons gerust een seintje.

Zin om samen te werken?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waar wij jou mee
kunnen helpen →

Ontvang maandelijks
onze nieuwsbrief →